Jeg ønsker å returnere en vare - hvordan går jeg frem? 

Du kan returnere varer enten via nettsiden, kundeservice eller din lokale butikk. På nettsiden kan du opprette en retur ved å trykke deg inn i ordreoversikten på mine sider. Herfra trykker du deg inn på ønsket ordre og trykker på «returner ordre». Det vil da genereres et returnummer som du kan bruke videre. Husk at du må avtale frakt av retur med din lokale butikk eller kundeservice. Du må ha opprinnelig ordrenummer eller returnummeret klart ved henvendelse.

Hvordan får jeg vite når varen min blir levert?

For å se status på ordren din og finne ut når den blir levert, så kan du gå inn på min side på motek.no. Via ordreoversikten så klikker du deg inn på ønsket ordre. På hver varelinje vil det stå en kolonne som heter «sporingsnummer». Trykk på denne og du vil bli sendt videre til transportøren sin sporingsside med informasjon om estimert leveringsdato og siste scann på sendingen. Vær obs på at sendinger ofte ikke vil få sporing før kvelden etter at det blir sendt fra vårt hovedlager.

Leveransen min er skadet - hva gjør jeg?

Det er viktig at det påføres tydelig varsel om skade når du signerer for mottak av vare og melder i fra til Motek kundeservice så fort som mulig. Ta bilder av skaden og send dette til firmapost@motek.no så hjelper vi deg videre med saken.

Levere dere til utlandet?

Nei, vi leverer kun til innlandskunder.

Kan jeg hente varene mine i butikk?

Så lenge varen er tilgjengelig i din lokale butikk kan denne hentes. Bruk gjerne vår flotte Klikk & Hent løsning. Les mer om Klikk & Hent løsningen vår her. 

Hvorfor blir ikke skinnene levert sammen med de andre varene på ordren?

På grunn av skinnenes størrelse skilles de ut som egne sendinger allerede når de plukkes på lageret. Fremføringskvalitet på langt gods er noe dårligere enn normalt stykkgods som kan gjøre til at det blir levert i to omganger. I tillegg til dette så kan det i sentrale strøk ofte være hensiktsmessig å dele opp distribusjonsrutene i levering av pakker og det som er tungt og langt. I så fall vil en ofte oppleve at skinner og deler til skinnene kommer på to forskjellige biler.

Hvorfor blir ikke batteriet levert sammen med maskinen?

Batteri kan være farlig gods og skilles ut på egne sendinger allerede når de plukkes på lageret. Dette for å sikre korrekt kompetanse på pakking og merking av varene før forsendelse.

Kontakt kundeservice mellom 07:00 - 16:00