Dine data, dine valg

Dine data er trygge hos oss. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gi deg en best mulig og personalisert handleopplevelse. Ved å trykke «Det er greit» godkjenner du bruken av informasjonskapsler.

Vis meg mer

Når du kjøper et verktøy fra oss, får du mer enn et verktøy. Du får også rask service og reparasjon. Med vårt eget verksted har vi kontroll på hele prosessen og jobber effektivt for at du skal få tilbake verktøyet ditt så fort som mulig. Målet vårt er 3 dagers reparasjonstid.

På verkstedet jobber det 25 mekanikere som er spesialister på verktøyene vi selger og som kjenner bransjen. Hvert år gjennomfører vi service og reparerer ca. 30 000 verktøy fordelt på merkene vi selger. Verktøyet du kjøper hos oss er ment for å vare og laget for å kunne repareres. Dette er god økonomi for våre kunder og bra for miljøet!

Verktøy trenger naturlig nok ettersyn og skifting av slitasjedeler fra tid til annen. Noen av verktøyene fra Hilti har serviceindikator som hjelper deg å passe på dette. Vi har godkjent diagnose- og testutstyr og bruker kun originale deler. Vårt store lager med reservedeler sikrer at vi har nødvendige deler tilgjengelig. Vi har også avdeling for resetting av kjernebor og en avdeling for kalibrering av laser.

Som godkjent verksted kan vi garantere at jobben blir utført etter gjeldene standarder og at avfall blir håndtert for å ivareta miljøet.

Hos oss får du:

  • Rask reparasjonstid
  • Markedets beste garantier på utført service og reparasjon
  • Fri frakt tur/retur verksted for verktøyene dine ved reparasjon.

Våre garantier

Vi selger verktøy fra kjente og verdensledende leverandører som har dokumentert høy kvalitet. Verktøyet selges med gode garantiordninger og verktøyet blir registrert automatisk hos oss ved kjøp. Det betyr at du hverken må fylle ut garantikort eller ta vare på kvitteringen. Vi ordner opp hvis noe skjer med maskinen du har kjøpt. 

Hvis det skulle oppstå en feil på et verktøy vi har reparert, er det bare å ta kontakt med oss, så reparerer vi det uten ekstra kostnad. Garantitiden på reparasjoner er 6 måneder for Hiltiprodukter og 3 måneder for øvrige verktøy.

Les mer om garantiordningene våre her.

Laserverksted

I laseravdelingen kalibrerer og reparerer vi ca. 3000 lasere hvert år. Programvaren vi bruker for å kalibrere kommer fra Hilti Measuring Systems. Roterende lasere blir koblet opp mot en PC, som overvåker justerings- og kalibreringsprosessen. Slik sikrer vi at du alltid får tatt korrekte og nøyaktige mål. Vi anbefaler at du kalibrerer laseren din en gang i året. Som kunde mottar du kalibreringsbevis som dokumentasjon på utført kalibrering. Les mer her.

Verktøy som ikke lenger kan repareres

Vi har reservedeler tilgjengelig i 10 år etter at siste verktøy er solgt. Dette gir deg trygghet og forutsigbarhet på verktøyet du kjøper. Her kan du laste ned en oversikt over verktøy som vi ikke lenger har reservedeler til, og dermed ikke kan reparere. 

Verktøy, produkter eller utstyr som har vært i befatning med asbest

Vi gjør oppmerksom på at verkstedet ikke kan ta imot eller reparere verktøy, produkter eller utstyr som har vært i befatning med asbest eller benyttet til sanering av asbest.

Ta kontakt med oss

Hvis du har behov for reparasjon eller service så kan du levere verktøyet i nærmeste Motekbutikk eller kontakte kundeservice. 

Finn din nærmeste butikk her.

Kundeservice treffer du på telefon 23 05 25 00 eller e-post kundeservice@motek.no


Vi utfører service og reparasjoner du kan stole på!