Verksted og service

Med ca. 20 servicemedarbeidere og spesialutstyr fordelt på hovedverkstedet i Oslo og 3 regionverksteder, er Motek godt rustet for å reparere og vedlikeholde verktøyet du har kjøpt hos oss. Rundt 30 000 maskiner hånderes hos oss årlig. Målet er 3 dagers reparasjonstid.

 

Profesjonelt verktøy skal vare!
Håndverkere og anleggsfolk er avhengig av verktøy med høy driftskvalitet over lang tid. Motek har derfor valgt store og kjente produktleverandører som har dokumentert høy kvalitet og en profesjonell organisasjon.

Verktøy som er laget for å vare, trenger naturlig nok ettersyn og skifting av slitedeler fra tid til annen. Noen av Hilti verktøyene har for eksempel serviceindikator som hjelper deg å passe på dette.


Motek er kjent for kunderettet servicevilje
Får du driftsstans på et verktøy kjøpt hos oss, kan du ringe kundeservice, så henter vi gratis i nærområdet til ditt Moteksenter. Vi har for slike behov en betydelig utlånspark ved hvert Moteksenter, og selgerne – som ofte er rundt på byggeplassene, har også maskiner i bilen som i krisesituasjoner kan lånes ut.


Moteks Servicekonsept
Kontakt gjerne servicesjef Atle Johannessen på tlf. 982 47 412 for spørsmål om servicekonseptet vårt, eller hvis det gjelder administrative ting vedr. verkstedene.


Teknisk assistanse
Har du tekniske spørsmål eller trenger du tekniske råd for maskiner kjøpt hos Motek, ring vår tekniske ekspert Tom Steen, tlf. 982 47 417 

Uteservice i Oslo og omegn
Serviceavdelingen i Oslo har egen ute-mekaniker, som kan utføre enklere service på byggeplassen der du er. Ta kontakt med Fredrik Ødegård på telefon 982 47 411 for nærmere avtale.



Verksted logistikk
Ønsker du å vite når verktøyet - som er levert eller sendt til verkstedet i Oslo - er på vei tilbake til deg ferdig reparert,  ta kontakt med Fredrik Ødegård på telefon 982 47 411.

 

Motek har 4 service verksteder i Norge
I Oslo ligger hovedverkstedt, men vi har også verksteder tilknyttet Moteksenteret i Sandnes, Bergen og Trondheim.

 

Støvfritt laserverksted i Oslo
For å kunne kalibrere bygglasere korrekt er det nødvendig med et eget støvfritt rom. Dette fikk Motek bygget inne i hovedverkstedet i 2005. Programvaren vi benytter for kalibreringen kommer fra Hilti Measuring Systems. Roterende lasere blir her koblet direkte opp mot vår "laser"datamaskin, som overvåker justerings- og kalibreringsprosessen.

 

Hilti Lifetime Service

Kvaliteten på Hilti maskinene er så god at vi har en veldig god garantiordning - med enda større fordeler for deg som Motek kunde.

Som kunde må du verken fylle ut garantikort eller dokumentere kjøpsdato. Motek ordner opp lokalt eller sentralt hvis noe skjer med maskinen du har kjøpt. Rask reparasjonstid og topp kvalitet på reparasjonene garanteres. Det gir deg trygghet for å kunne bruke Hilti-verktøyet som forventet.

Hilti Lifetime Service består av 3 sterke elementer:

  • Livstidsgaranti:        
    Motek reparerer eller erstatter, uten kostnad, alle verktøy med mangler som skyldes fabrikasjonsfeil - i HELE produktets levetid.
  • Ingen kostnader i 2 år:
    Gjelder reparasjon eller bytte av defekte deler inkludert arbeidstid, ved maskinstopp. Inkluderer også service på maskiner når serviceindikatoren lyser. Dessuten omfattes test, justering og sluttkontroll av alle maskiner som har vært inne til reparasjon eller service.
  • Kostnadstak på senere reparasjoner:
    Når ”Ingen Kostnader” perioden er utløpt, vil kundens reparasjonskostnad være max 35% av listeprisen på nytt verktøy. I tillegg får kunden en ”Ingen Kostnader” periode på 6 mndr. etter slik reparasjon.

Festool Garanti

Full kontroll og forutsigbarhet på service-
og vedlikeholdskostnader i 3 år
3 års garantitid på alle Festool og Protool maskiner kjøpt etter 01.01.2013 med unntak av vinkel­slipere, her gjelder standard garanti mot fabri­­-
k­asjonsfeil
Gratis reparasjon innenfor 3 år der den leverte maskinen er bevist å ha material- eller produksjonsfeil
Gratis reparasjon innenfor 3 år av slitasjedeler (spesielt kullbørster, kulelagre, gummipakninger, batteripakker, ringer og brytere) som er bevist
å være skadet som følge av naturlig slitasje etter vanlig bruk av maskinen. En utfyllende liste over de inkluderte garantideler kan gjøres tilgjengelig på forespørsel
Vi garanterer at reservedeler vil være tilgjengelig i minst 10 år etter at et produkt er utgått. Hvis vi ikke er i stand til å holde vårt løfte, vil du motta en tilsvarende ny maskin fra dagens produktspekter gratis som en erstatning i bytte for din gamle maskin
  • Full kontroll og forutsigbarhet på service- og vedlikeholdskostnader i 3 år
  • 3 års garantitid på alle Festool maskiner kjøpt etter 01.01.2013 med unntak av vinkel­slipere,
    her gjelder standard garanti mot fabri­­kk­asjonsfeil
  • Gratis reparasjon innenfor 3 år der den leverte maskinen er bevist å ha material- eller produksjonsfeil
  • Gratis reparasjon innenfor 3 år av slitasjedeler (spesielt kullbørster, kulelagre, gummipakninger, batteripakker,
    ringer og brytere) som er bevist å være skadet som følge av naturlig slitasje etter vanlig bruk av maskinen.
    En utfyllende liste over
    de inkluderte garantideler kan gjøres tilgjengelig på forespørsel
  • Vi garanterer at reservedeler vil være tilgjengelig i minst 10 år etter at et produkt er utgått. Hvis vi ikke er i stand
    til å holde vårt løfte, vil du motta en tilsvarende ny maskin fra dagens produktspekter gratis som en erstatning i bytte
    for din gamle maskin

 

Bostitch Garanti
Flere av Bostitch sine produkter ble fra 2007 levert med en 7 års utvidet garanti mot produksjonsfeil. Den utvidede garantien blir gitt uten ekstra kostnader til deg som kunde for at du skal være trygg på at produkter fra Bostitch er av ypperste kvalitet!